صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | آپلود فایل | چت | فتوشاپ آنلاین تبلیغات
آشنایی با انواع فال و طالع بینی
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 4196
نویسنده پیام
admin
آفلاین



ارسال‌ها: 1193
عضویت: 28 /6 /1392
تشکر کرده: 34
تشکر شده: 18
آشنایی با انواع فال و طالع بینی

نام های دیگری که برای طالع بینی استفاده می شود و رایج در زبان انگلیسی است عبارت است از وضع حمل، نمودار نجومی، نمودار astro، نقشه فلکی، نقشه آسمان، نمودار ستارگان، کیهان شناسی، ستاره شناسی، نمودار رادیکال، مبنا، چرخ چارت و یا نمودار ساده می باشد.
این موارد به عنوان یک روش پیشگویی برای حوادث هایی که مرتبط به یک نقطه زمانی است را نشان می دهد و این روش پایه و اساس طالع بینی و ستاره شناسی سنتی است.
به طور متداول، طالع بینی به تفسیر ستارگان اشاره دارد، معمولا اساس آن یک منظومه خورشیدی است که در ستاره شناسی به نشانه خورشید معروف است؛ مبنی آن شدت قرار گیری موقعیت خورشید در زمان تولد، یا در زمان رویدادی خاص است، که در طالع بینی چینی عنوان شده است.
به طور دقیق، شمار بسیاری از روزنامه ها و مجلات دارای مطالبی از این دسته هستند، که برای افزایش خوانندگان نوشته شده است، این پیش بینی ها بر اساس حرکت مستقیم خورشید یا سیمای دیگری از منظومه شمسی است، که ظاهرا اساس آن از تاثیرات آسمانی مرتبط با نحوه قرار گیری زودیاک توسط خورشید بر مبنای ماه تولد است، راس منحنی (دو روز قبل یا بعد از هرنشانه خاص، هم پوشانی) یا سرازیر شدن (تقسیم ماه به سه بازه زمانی ده روز) از ماه تولد شخص، شناسایی نشانه های خورشیدی منحصر به فرد هر شخص یا "علامت ستاره" بر مبنای زودیاک استوایی می باشد.
فال چیست؟
فال و طالع بینی به عنوان یک نقشه با سبکی خاص از آسمان است که در یک موقعیت ویژه در لحظه ای خاص در زمان به کار می رود. در اکثر برنامه های کاربردی از دیدگاه زمینی (طالع بینی خورشیدی یک استثنا) است.
موقعیت سیارات فعلی (از جمله خورشید و ماه) همراه با عوامل کاملا محاسبه شده مانند گره های قمری، منحنی های برجی شامل آسمان و ستارگان، نشانه های زودیاک، ستاره های ثابت و مقدار بسیاری دیگر در نمودار قرار دارند. روابط زاویه میان سیارات و نقاط دیگر، که منظومه نام دارد معمولا تعیین می شود. تاکید و تفسیر این عوامل با سنت متنفاوت است.
فال روزانه
یکی از پرطرفدارترین نوع فال، فال روزانه می باشد. در این نوع فال، برای هر یک از ماه های سال، یک فال یا طالع گرفته و نوشته می شود. در حقیقت، این فال فقط برای آن روز بوده و برعکس بقیه های فال ها، ثابت نبوده و روزانه تغییر می کند. شما می توانید روزانه با مراجعه به وبسایت تاروت رنگی، فال روزانه و فال حافظ روزانه خود را مطالعه کنید.
فال حافظ
گرفتن فال حافظ در بین ایرانیان یک رسم عمومی و دیرینه است. دیوان شعر خواجه شمس الدین حافظ شیرازی از پر طرفدارترین کتبی است که در خانه هر ایرانی وجود دارد. ایرانیان برای تفنن و شاید برای تصمیم گیری با زدن فال به این دیوان فرصتی برای خواندن شعر و تفسیر آن به خیر و صلاح یا به شر و ناصواب پیدا می کنند.
ایرانیان به هنگام زدن فال، کتاب را در دست می گیرند و به بیان این جملات یا جملاتی از این دست می پردازند:
ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی
عده ای هم می گویند:
حافظ ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت قسم می دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.
برخی دیگر می گویند: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.
بعد انگشت خود را لای دیوان می گذارند و باز می کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می خوانند و تفسیر می کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جستجوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند. برخی فال ها نیز مانند فال انبیاء الهی وجود دارند و به اعتقاد برخی افراد واقعی و قابل اعتمادتر هستند.
علاوه بر فال حافظ، فال تاروت و فال قهوه نیز در بین ایرانیان طرفداران بسیاری دارد. برای فال قهوه معمولاً از قهوه ترک استفاده می کنند.
طالع بینی چینی
در طالع بینی چینی، طالع بینی بر اساس نمادگرایی های زودیاک چینی است، سیستمی که در آن عناصر و حیوانات بر اساس یک چرخه ی جنسیتی با هر سال مرتبط هستند. طالع بینی های چینی اغلب در بخش

های فال و طالع بینی در روزنامه ها و مجله در کنار طالع بینی غربی ظاهر می شوند. طالع بینی چینی و طالع بینی هندی جزو پرطرفدارترین طالع بینی های موجود می باشد که روزانه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند.

فال انبیا
معمولا با استفاده از پندها و موعظه هایی که پیامبران مختلف برای امت داشته اند، کتاب هایی جمع آوری شده است که با استفاده از آن ها به غیب گویی شرح حال و احوالات افراد می پردازند.
استخاره با تسبیح و سنگ ریزه
در این نوع استخاره، سه مرتبه سوره فاتحه و ده مرتبه سوره قدر را قرائت می کنند، سپس این دعا را می خوانند: «اللهم انی استخیرک لعلمک بعاقبه الامور…»، در مرحله بعد حاجت خود را نیت می کنند و مقداری از دانه های تسبیح (یا تعدادی سنگ ریزه) را بر دست گرفته و از دیگر دانه های تسبیح جدا می نمایند و دوتا دوتا می شمارند. در پایان، اگر تعداد فرد بود، باقی ماند استخاره خوب است و اگر عدد زوج بود، باقی ماند استخاره خوب نیست.
همان طور که در مطالب بالا گفته شد از فال و طالع بینی برای پیشگویی زمان گذشته، حال و آینده افراد استفاده می کنند که از زمان های قدیم در میان افراد جامعه رایج بوده است. فال از انواع مختلفی برخوردار می باشد که هریک شرایط خاص خود را دارند. شما برای فال گیری باید به واسطه ای مراجعه نمایید که صلاحیت فال گیری را داشته باشد و از راستگویی و درستکاری او مطمئن باشید.


خدايا ، من در كلبه فقيرانه خود چيزی را دارم كه تو در عرش كبريايي خود نداري ،من چون تویی دارم و تو چون خود نداری

همیشه امیـــد داشته باش
یکشنبه 01 خرداد 1401 - 14:27
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :