صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | آپلود فایل | چت | فتوشاپ آنلاین تبلیغات
روش های کرک کردن نرم افزار ؛ از همه نرم افزارها رایگان استفاده کن!
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 6117
نویسنده پیام
admin
آفلاین



ارسال‌ها: 1193
عضویت: 28 /6 /1392
تشکر کرده: 34
تشکر شده: 18
روش های کرک کردن نرم افزار ؛ از همه نرم افزارها رایگان استفاده کن!
کرک کردن چیست و آیا عمل قانونی میباشد؟
کرک کردن در لغت به معنی خراب کاری است.معنی این لغت با مفهوم کرک کردن نرم افزار های کامپیوتری دارای ارتباط تنگاتنگی است.در فرایند کرک کردن نرم افزار، کرکر با نفوذ به لایه های امنیتی نرم افزار اقدام حذف این بخش میکنند.با انجام اینکار شما میتوانید بدون خرید سریال قانونی و یا خرید نسخه قانونی برنامه از شرکت اصلی تولید کننده نرم افزار، با قیمت بسیار کمتر و یا حتی رایگان بصورت مادام العمر از نرم افزار موردنظر استفاده کنید.
در واقع شما با کرک کردن نرم افزار، در آن دست به خراب کاری میزنید تا بتوانید بصورت رایگان از آن استفاده کنید.باید اعلام کرد که این عمل در سطح جهانی غیرقانونی است، البته در ایران به مشکلی برنمیخورید!چراکه برخلاف سایر کشور ها، در ایران از حق کپی رایت برای محصولات خارجی حمایت نمیشود،و شما به راحتی میتوانید از نرم افزار های کرک شده استفاده نمایید و کسی به شما کاری نداشته باشد.
البته در اینباره میتوان حق را به کاربران ایرانی داد.یکی از دلایل که کرک کردن در ایران مرسوم گردید، عدم دسترسی ایرانیان به شرکت های خارجی و خرید از آنها میباشد.با اینکه در زمان حال ارتباطات در زمینه کامپیوتر ها پیشرفت کرده است،اما بازهم دسترسی به سایت ادوبی و خرید نرم افزار ها ممکن به سادگی ممکن نیست.علاوه بر آن قیمت همه برنامه ها به دلار است که اگر با پول ایران تطبیق دهیم برای یک نرم افزار معمولی مثل فتوشاپ باید هزینه زیادی را متحمل شویم.
دلیل دیگری که استفاده از نسخه های کر شده نرم افزارها را مرسوم میکند،فروش نسخه های کرک شده و کپی شده میباشد.چراکه نرم افزار کرک شده دیگر به یک شماره سریال مجزا نیاز ندارد و میتواند برروی تمام سیستم عامل ها نصب شود.
همچنین درباره نرم افزار ها و بازی های کرک شده، نکته ای بسیار جالب و یا نقطه ضعفی که وجود دارد، این است که شما نمیتوانید اقدام به بروزرسانی خودکار نرم افزار و یا بازی کردن به صورت آنلاین کنید.چراکه سرور متوجه میشود شما بازی را کرک کرده اید و دسترسی شما را قطع میکند.
روش های کرک کردن نرم افزار چه هستند؟
خوب حالا که با مفهوم و کرک آشنا شدید وقت معرفی روش هایی برای اینکار رسیده است.دقت داشته باشید که ما قصد نداریم مراحل کرک کردن نرم افزار های مختلف ها را برای شما عزیزان شرح دهیم،بلکه میخواهیم شما را با روش هایی که کرکر ها استفاده میکنند تا نرم افزار ها را کرک کنند آشنا کنیم.
روش KeyGen قدیمی ولی دوست داشتنی:
یکی از روش های متداول کرک کردن نرم افزار ها، ساخت KeyGen ها میباشد.KeyGen مخفف عبارت Key Generator به معنی سازنده کلید فعالسازی است.در این روش شما با وارد کردن اطلاعاتی که نرم افزار میخواهد،یک فرد غیرحقیقی را با یک سریال تقلبی درست میکنید تا با معرفی آن شخص و کد سریال، نرم افزار را فعال کنید.
گفتنی است که این روش یک نوع روش ارتقا یافته از استفاده از سریال نامبر ها است که در ادامه آنها توضیح خواهیم داد.هرچند دیگر بیشتر نرم افزار ها قدرتمند شده اند و از روش های فعالسازی دیگری استفاده میکنند،ولی KeyGen هنوز قدرت خود را برروی بیشتر نرم افزار ها دارد و هنوزم از کارایی نیافتاده است.
استفاده از روش Serial Number روشی که دیگر بلااستفاده شده است:
همانطور که در بالا اشاره شد، KeyGen روشی ارتقا یافته از سریال نامبر هاست.در این روش، کرکر کدفعال سازی نرم فزار یافته است و یا آنرا به مورد دلخواهی تغییر داده است.به همین منظور زمانی که بسته نصبی نرم افزار موردنظر را میسازد،در یک فایل txt سریال نامبر را قرار میدهد تا شما با استفاده از آن اقدام به فعالسازی نرم افزار نمایید.
استفاده از این روش دیگر منسوخ شده است،چراکه این سطح از امنیت ضعیف ترین نوع آن ست و به راحتی کشف میشود.
فایل های کرک شده اصیل ترین روش موجود برای کرک کردن:
فایل هایی که توسط کرکر ها برای تغییر بخشی از نرم افزار تولید میشوند،در واقع همان فایلی هستند که در آن لایه امنیت برنامه قرار گرفته است.کرکر ها آن فایل و یا فایل ها را تغییر میدهند و برنامه را کرک میکند.
در این روش، کرکر فایل های کرک شده را در پوشه نصبی نرم افزار قرار میدهد،سپس شما باید فایل ها در محل نصب نرم افزار کپی و پیست کنید تا آنها جایگزین فایل های اصلی شوند و برنامه را فعال کنند.این روش زمانی مورد استفاده قرار میگرد که امنیت نرم افزار دیگر از سریال نامبر ها استفاده نمیکند.
نکته : برای استفاده از این روش مطئمن شوید که آنتی ویروس شما خاموش است.چراکه آنتی ویروس فایل کرک را ویروس شناسایی میکند و آنرا پاک میکند.
استفاده از Patch ها، مامورین فاسد دنیای کامپیوترها:
پچ و یا وصله به مجموعه از نرم افزار ها گفته میشود که باعث میشود نرم افزار تغییرات را تجربه نماید.کرکر ها نیز از این قضیه استفاده میکنند و با ساخت پچ های فیک و تقلبی تنظیمات نرم افزار را تغییر میدهند،و اقدام به کرک کردن نرم افزار میکنند.این روش شباهت زیادی به کرک کردن به صورت دستی دارد،ولی تفاوت آن در این است که پچ ها کرک هایی تولید میکنند با کامپیوتر شما تطابق کامل داشته باشند.تا شما بتوانید از کرک های قابل استفاده در کامپیوتر خود استفاده کنید.
در این روش نیز آنتی ویروس خود را خاموش کنید چراکه پچ ها نیز به عنوان ویروس شناخته میشوند.
سخن پایانی:
به یاد داشته باشید استفاده از برنامه های کرک شده یا کرک کردن یک برنامه در کشورهای دیگر غیرقانونی است و تا زمانی که در ایران هستی میتوانید از این روش ها استفاده کنید.مورد دیگر اینکه اگر توانایی خرید نسخه اصلی یک بازی یا نرم افزار را دارید، از نسخه های کرک شده استفاده نکنید.چرا که قابلیت ارتقا ندارند و همچنین بدون مشکل هم نیستند.سعی کنید درصورت لزوم از کرک استفاده کنید.

خدايا ، من در كلبه فقيرانه خود چيزی را دارم كه تو در عرش كبريايي خود نداري ،من چون تویی دارم و تو چون خود نداری

همیشه امیـــد داشته باش
دوشنبه 21 شهریور 1401 - 18:19
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :