صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | آپلود فایل | چت | فتوشاپ آنلاین تبلیغات
افزایش رتبه گوگل و سئو تنها در 30 روز یا کمتر
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 305
نویسنده پیام
admin
آفلاین



ارسال‌ها: 1193
عضویت: 28 /6 /1392
تشکر کرده: 34
تشکر شده: 18
افزایش رتبه گوگل و سئو تنها در 30 روز یا کمتر

روش های بسیار زیادی برای بهینه سازی وب سایت و افزایش رتبه در گوگل وجود دارد که به شما کمک میکند تا ترافیک وبسایت تان را افزایش دهید. بعضی از این روشها رایگان و بعضی از آن ها پولی هستند. اگر شما یک کمپین پولی برای به دست آوردن ترافیک اجرا کنید، شاید خیلی ایده خوبی نباشد. برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک، سئو برای هر وبسایتی ضروری است. اگر شما وبسایت خودتان را از همین امروز بهینه سازی کنید قطعا وبسایت شما رتبه بالاتری را در صفحه اول گوگل به دست می آورد و در نتیجه باعث می شود که ترافیک زیادی به وبسایت شما بیاید. در طولانی مدت، شما می توانید نتایج بسیار بهتری را به دست بیاورید و اثرات فوق العاده بالا بردن سئو سایت ها را ببینید.

امروز ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چطور می توانید ترافیک سئو سایت خودتان را تنها در 30 روز افزایش دهید. امیدواریم که این آموزش باعث افزایش ترافیک سئو شما شود. فهرست محتوای این دوره، به صورت زیر است:

بهینه سازی عنوان و دیسکریپشن

استفاده از تگ ALT برای بهینه سازی تصاویر

شناسایی، تقویت و ترمیم لینک های خراب

مرور ریدایرکت ها

استاندارد سازی ساختار URL ها

کوتاه کردن URL ها

لینک سازی داخلی

استفاده از انکر تکست برای افزایش وابستگی بین صفحات

کوتاه نگاه داشتن مسیر کلیک ها

جستجوی کلمات کلیدی

بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج)

مشخص کردن محتوا برای بررسی توسط موتورهای جستجو

بهبود دسترسی به وبسایت

تضمین مسیریابی مناسب در وبسایت

بهبود سرعت بارگذاری سایت

بهینه سازی وبسایت برای موبایل

شناسایی محتوای تکراری

حذف کردن محتوای تکراری

استفاده از TFIDF برای تحلیل کردن محتوا

ایجاد کردن تیتر های منحصر به فرد

تالیف محتوا

بازیابی محتوا

حفظ نسبت بالا بین محتوا نسبت به کد

شناسایی محتوای جدید

بین المللی سازی وبسایت

بهینه سازی وبسایت برای جستجوی محلی

استفاده از شبکه های اجتماعی

اجرای تعامل با کاربر

ثبت نام برای سرچ کنسول گوگل

ثبت نام در گوگل آنالتیک

نظارت بر پیشرفت

روز 1: بهینه سازی عنوان و دیسکریپشن

اولین چیزی که یک کاربر در زمان جستجو برای کلمات کلیدی می بیند، چکیده ای بر روی صفحه جستجوی گوگل می باشد. این چکیده شامل عنوان صفحه،URL و متا دیسکریپشن می باشد. این عنوان باید کوتاه و خلاصه باشد. این عنوان بر روی رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی و افزایش رتبه در گوگل به شدت تاثیر دارد. متا دیسکریپشن شما باید به صورت دقیق محتوایی که شما در این صفحه ارائه می کنید را توصیف کند. با وجود این که متا دیسکریپشن به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی شما در جستجو تاثیر ندارد، اما بر روی نرخ کلیک سایت شما بسیار موثر است.

نکات بهینه سازی عنوان

سعی کنید عنوان صفحه کوتاه باشد. گوگل معمولا عناوینی که طولانی تر از 70 کاراکتر هستند را کوتاه می کند.

از کلمات کلیدی استفاده کنید که می خواهید برای آن کلمات رتبه بالاتری به دست بیاورید.

اگر صفحه ای عنوان ندارد، حتما عنوان مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. صفحات بدون عنوان سبب کاهش رتبه گوگل می شوند.

نکات بهینه سازی دیسکریپشن ها

توصیف خودتان را به کمتر از 165 کاراکتر محدود کنید. در غیر این صورت، گوگل بقیه آن را حذف می کند.

سعی کنید در دیسکریپشن خودتان یک call to action یا CTA یا متن جذاب تبدیل کاربر موقت به دائمی قرار دهید که باعث شود کاربران بر روی صفحه سایت شما کلیک کنند.

کاربر با بازدید از صفحه شما چه چیزی به دست میاورد؟ این موضوع را به صورت شفاف توضیح دهید.

از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید تا افزایش رتبه گوگل داشته باشید.

روز 2: استفاده از ALT برای بهینه سازی تصاویر

موتورهای جستجو نمی توانند به صورت کامل محتوای تصاویر را بدون پشتیبانی از متن، درک کنند (البته گوگل امروزه به شدت در این زمینه پیشرفت کرده است …). به همین دلیل استفاده از متن جایگزین تصویر یا همان ALT برای توصیف تصویر اهمیت بسیار زیادی دارد: این متن باعث می شود که موتورهای جستجو بتوانند محتوای تصویر را درک کنند. و در صورتی که تصویر بارگذاری نشود، این توصیف های جایگزین متن را به جای تصویر نمایش می دهند که از قبل مشخص شده است. پس اگر دقت کنیم طبیعتا بر روی تجربه کاربری و در نتیجه افزایش بازدید گوگل نیز اثرگذار است.

متن جایگزین یا alt به کاربرانی که از نظر بصری مشکل دارند این امکان را می دهد تا با استفاده از نرم افزارهای تبدیل متن به صوت، محتوای تصویر را بهتر درک کنند. شما باید همیشه محتوای وبسایت خودتان را برای همه کاربران و رسیدن به صفحه اول گوگل بهینه سازی کنید!

توصیف های جایگزین، داخل لینک تصویر در یک کد منبع HTML قرار می گیرد.

نکات کاربردی برای استفاده از alt عکس ها

وبسایت خودتان را بررسی کنید و ببینید آیا تمام تصاویر در وبسایت شما ALT صحیح و سئو شده دارند یاخیر.

برای تمام تصاویر در وبسایت خودتان، ALT تصویر وارد کنید. تاکید می کنم؛ برای تمام تصاویر!

از کلمات کلیدی مهم برای متن های جایگزین تصاویر استفاده کنید. نه اینکه کل محتوای ALT را پر از عبارت کلیدی کنید؛ بلکه باید یک جمله هشت کلمه ای شامل 3 عبارت کلیدی بسازید.

روز 3: شناسایی و ترمیم لینک های خراب

زمانی که یک کاربر URLی را بررسی می کند که در سرور قرار ندارد، این مرورگر به او خطای 404 را نشان می دهد (وقتی که فایل پیدا نمی شود). زمانی که این موضوع رخ می دهد، ممکن است باعث شکل گیری تجربه کاربری منفی نمی شود اما باعث می شود که موتور جستجو به خوبی نتواند سایت شما را بررسی کند. در صورتی که موتور جستجو خطاهای 404 زیادی را در وبسایت شما پیدا کند، آن ها این مشکل را بدین معنی تفسیر می کنند که شما به خوبی از سایت خودتان مراقبت نمی کنید. اما معمولا خطاهای 404 به دلیل لینک های خراب شکل می گیرند. به بیان دیگر، ممکن است شما در قسمتی از سایت خودتان لینکی را قرار داده باشید که به صفحه ای ختم می شود که دیگر وجود ندارد. این موضوع معمولا زمانی رخ میدهد که URL های مقصد تغییر پیدا کرده اند و یا این که به صورت اشتباه نوشت شده اند. شما باید حتما مطمئن شوید که لینک های خراب را به موقع ترمیم می کنید (به خصوص بعد از انتشار مجدد محتوا یا تغییرات کوچک در URL ها).

نکات کاربردی برای حل خطای 404:

شما باید بررسی کنید که آیا وبسایت شما خطای 404 دارد یا خیر. برای این منظور، می توانید از پلاگین Broken Link Checker در وردپرس استفاده کنید.

می توانید با استفاده از ریدایرکت های 301، URL های خراب را به مقصد صحیح هدایت کنید.

باید از وبمسترهای دیگر بخواهید تا لینک های خرابی که به سمت سایت شما می آیند را درست کنند.

حتما لینک های منوی ناوبری را بررسی کنید. این لینک ها علاوه بر افزایش بازدید گوگل می توانند باعث کاهش بازدید گوگل نیز بشوند.

روز 4: مرور ریدارکت ها

گاهی جابجایی سرور باعث می شود که شما URL های سایت خودتان را ریدارکت کنید. این ریدایرکت ها (کد وضعیت 302) تضمین می کند که گوگل URL های قبلی را در ایندکس خودش حفظ کند و به کاربران این امکان را بدهد که به URL های قبلی دسترسی داشته باشند؛ حتی زمانی که سرور جابجا می شود. شما باید فقط برای دوره زمانی محدود از ریدارکت 302 استفاده کنید. برای ریدایرکت کردن دائمی لینک ها، شما باید از کد وضعیت 301 استفاده کنید که به صورت دائم، URL ها را به آدرس جدیدی منتقل می کند. بخشی از ارزش لینک در این فرایند منتقل می شود. در واقع زمانی که می خواهید در زمان تغییر URLها با کاهش رتبه در گوگل مواجه نشوید باید از redirect 301 استفاده نمایید.

نکات ریدایرکت ها

تمام ریدایرکت های وبسایت خودتان را بررسی کنید.

مشخص کنید که آیا تمام ریدایرکت های 302 در وبسایت شما ضروری هستند یا خیر و آیا می شود با ریدایرکت های 301، آن ها را جایگزین کرد یا خیر.

افزایش رنک گوگل به فاکتورهایی ساده ای مثل این فاکتور هم مربوط است. پس ساده از کنارشان نگذرید…

روز 5: استانداردسازی ساختارهای URL

URLهایی که در وبسایت شما هستند، مانند تابلوی راهنما برای محتوای مدنظر کاربران می باشد. هر چه ساختار وبسایت شما یکنواخت تر باشد، کاربران سریع تر می توانند به مقصد خودشان برسند. ایجاد یک تجربه کاربری مثبت باعث می شود که نرخ پرش (بانس ریت) کاربران کمتر و زمان سپری شده توسط آن ها در سایت بیشتر شود. این خود باعث افزایش رتبه گوگل سایت شما خواهد شد.

یک ساختار URL یکنواخت یا ساده به موتورهای جستجو هم کمک می کند تا بتوانند سایت شما را بهتر بررسی کنند. هر چه بات ها بتوانند سریع تر به تمام URL ها دسترسی داشته باشند، صفحات بیشتری را بررسی می کنند و بودجه محدودتری را برای بررسی وبسایت شما استفاده می کنند.

یک ساختار یکنواخت برای فهرست محتوای وبسایت یعنی استفاده از URL های توصیفی مناسب. این کار به کاربران کمک می کند تا خودشان را مطابق با سایت شما وفق دهند. URL های توصیفی برای فعالیت های بازاریابی یا اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی نیز مناسب هستند زیرا URL ها می توانند به کاربران کمک کنند تا نسبت به محتوای هر صفحه اطلاعات بیشتری داشته باشند.

یک نمونه از URL توصیفی:

Domain.com/Category/Sub-Category/Page-URL

نکات سئو آدرس صفحات URL

بررسی این که آیا URL های شما توصیفی هستند یا خیر

بررسی مسیر کلیک و کاهش ساختار URL؛ نهایت با 4 مسیر

تضمین این که مسیرها به صورت منطقی، پوشه های سرپرست را نشان میدهند، مثلا mywebsite.com/main-folder/subfolder/product

استفاده از ریدایرکت های 301 ، برای ریدایرکت کردن URL های قدیمی به URL های جدید در زمان اعمال تغییرات.

روز 6: کوتاه کردن URL ها

گوگل می تواند URL هایی تا 2000 کاراکتر را بررسی کند و در این زمینه مشکلی ندارد. این یعنی طول URL شما مشکل مستقیم بر روی رتبه بندی صفحه های سایت شما ندارد. اما، طول URL بر روی تجربه کاربری تاثیر دارد (که در نهایت این موضوع بر روی سئو شما تاثیر دارد). URL های کوتاه تر، بهتر در خاطر کاربر می نشینند، در رسانه های اجتماعی راحت تر به اشتراک گذاشته می شوند و می توان راحت تر این URL ها را تبلیغ کرد.

یک تاثیر مثبت دیگر: URL های کوتاه با کمتر از 74 کاراکتر را می توان به صورت کامل در چکیده های SERP گوگل، نمایش داد.

بهتر است در URL از کلمات توقف (مانند آن، یک و …) و یا کلمات ربط (و ، یا و …) زیاد استفاده نکنید.

URL های خودتان را تا حد امکان به دامنه اصلی نزدیک نگاه دارید.

برحسب تجربه امیر قمصری این مورد به صورت مستقیم بر بالا بردن سئو سایت اثر می گذارد.

روز 7: لینک کردن صفحات به صورت داخلی

صفحه اصلی شما مهم ترین صفحه شما و احتمالا قوی ترین صفحه وبسایت شما می باشد. قدرت لینک (یعنی ارزش لینک) از صفحه اصلی به تمام صفحات فرعی توزیع می شود. در حالت ایده آل، شما باید با استفاده از لینک های داخلی ارزش لینک را به صورت یکنواخت به تمام صفحات فرعی توزیع کنید.

لینک سازی های داخلی به صورت یکنواخت باعث می شود که شما بتوانید بات موتور جستجو را بهتر کنترل کنید. یک ساختار منطقی لینک باعث می شود ربات های موتور جستجو بتوانند به صورت سیستمی وبسایت شما را بررسی کرده و آن را ایندکس کنند. کنترل کردن قدرت لینک به شما کمک می کند تا به موتور جستجو بگویید که کدام صفحات اهمیت بیشتری دارند.

بعضی از صفحات وبسایت شما ممکن است به هیچ صفحه دیگری لینک نشده باشند. این صفحات با نام «صفحات یتیم» شناخته می شوند و در صورتی که موتور جستجو این چنین صفحه ای را پیدا کند، مجبور می شود که این صفحه را بررسی نکند زیرا روبات ها فقط می توانند از یک لینک به لینک دیگر بروند تا صفحات وبسایت شما را پیدا کنند.

نکات عملی:

شما باید لینک هایی که به صفحات معیوب (کد وضعیت 404) یا صفحاتی که دیگر در دسترس نیستند (کد وضعیت 500) ختم می شوند را حذف کنید.

شما باید صفحات بدون لینک داخلی را پیدا کنید و به صورت مناسب، آن ها را به صفحه های فرعی دیگر لینک کنید.

لینک سازی داخلی اگر به صورت حرفه ای صورت پذیرد، می تواند سبب افزایش رنک صفحات جدید سایت شما و در نتیجه افزایش رتبه در گوگل شود.

روز 8: استفاده از انکر تکست برای افزایش ارتباط

انکر تکست ها یک لینک را به صورت دقیق توصیف کرده و به کاربر اطلاع می دهند که قرار است چه محتوایی را در یک لینک خاص مشاهده کنند. به جای این که شما مجبور باشید بر روی یک URL زشت و الکی! کلیک کنید، انکر تکست ها به افراد این امکان را میدهند تا بر روی کلمات کلیدی مهم کلیک کنند که معنی آن را درک می کنند و سپس به URL ای منتقل می شوند که پشت این انکر تکست قرار گرفته است و کاملا به آن مربوط است.

در حالت ایده آل، کلمات کلیدی متناظر با صفحه های فرود باید همیشه در انکر تکست لینک های داخلی مورد استفاده قرار گیرد. هر چه صفحات وبسایت به کلمات کلیدی مرتبط بیشتری برای اشاره به یک صفحه فرعی ختم شوند، موتور جستجو احساس می کند که صفحه اصلی احتمالا با کلمه کلیدی مربوطه، ارتباط قوی تری دارد. این موضوع به نوبه خود، به این معنی است که این صفحه میتواند برای این کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مشابه، رتبه بندی بهتری دریافت کند. شما نباید از انکر تکست های غیر توصیفی استفاده کنید ( مثلا « اینجا»، « بیشتر»، و غیره) و بهتر است که بر روی کلمات کلیدی متمرکز باشید.

نکات عملی:

شما باید در زمان لینک سازی به یک صفحه فرود، از کلمات کلیدی مشابه یا مرتبط استفاده کنید.

حتما مطمئن شوید که انکر تکست شما مطابق با محتوای صفحه فرود می باشد.

انتخاب انکرتکست مناسب برای ساخت لینک، یکی از مهمترین اقدامات افزایش رتبه گوگل است.

روز 9: کوتاه نگاه داشتن مسیر کلیک

کاربران وبسایت می خواهند در سریع ترین زمان ممکن به صفحه مدنظر خودشان برسند. این یعنی شما باید مسیرهای کلیک را تا حد امکان کوتاه نگاه دارید.

مسیر کلیک، مسیری است که کاربر باید برای رسیدن به صفحه مد نظر خودش، طی کند. مثلا فرض کنید که کاربر می خواهد به صورت آنلاین خرید کند. کاربر ممکن است از صفحه خرید شروع کرده و در نهایت به سبد خرید خودش برسد. مسیر کلیک آن ها ساده بوده و تعداد صفحاتی که کاربر باید طی کند تا به محصول نهایی خودشان برسند کوتاه است. طول مسیر کلیک نقش بسیار زیادی در اجربه کاربری وبسایت دارد.

موتورهای جستجو می توانند در زمان بررسی وبسایت، از مسیر های کوتاه کلیک بهره ببرند. در صورتی که گوگل بات ها وبسایت شما را بررسی کنند و بتوانند به تمام صفحات فرعی تنها با چند کلیک دسترسی پیدا کنند، در نتیجه گوگل بات ها از بودجه بررسی سایت کمتری برای اسکن کردن و ایندکس کردن صفحات استفاده میکنند. بهینه سازی مسیر کلیک می تواند برای سئو سایت برای موتورهای جستجو بسیار مفید باشد.

به عنوان یک قانون ساده، هر صفحه فرعی نهایت باید سه کلیک با صفحه اصلی سایت فاصله داشته باشد.

نکات عملی:

اضافه کردن یک Breadcrumb navigation باعث می شود که کاربران شما بتوانند با مسیر کلیک کوتاهی به صفحات مد نظر خودشان برسند.

شما باید مسیر کلیک را نهایت به 4 کلیک محدود کنید.

می توانید از یک فیلتر هوشمند و عملکرد جستجو استفاده کنید تا مسیر کلیک طولانی در سایت شما مشکل آفرین نباشد.

از منظر بهبود تجربه کاربری و نظر شخصی امیر قمصری؛ باید بگویم که بحث کاهش سرعت به نتیجه رسیدن کاربران به صورت مستقیم در افزایش کلیک و افزایش رتبه گوگل سایت شما موثر است.

شما برای بالا بردن سئو سایت خود روش های آسانی پیشرو دارید که یکی از این روش ها رعایت کوتاهی مسیر کلیک است.

روز 10: جستجو کلمات کلیدی به صورت حرفه ای برای صفحات مهم

یکی از اقداماتی که برای افزایش رتبه گوگل باید در نظر بگیرید، تحقیق و جستجو برای پیدا کردن کردن کلمات کلیدی مناسب صفحات سایت است. ممکن است این اقدام را در گذشته انجام داده باشید، اما بهتر است که دوباره با توجه به نکاتی در ادامه بررسی می کنیم این کار را انجام داده تا متوجه شوید که چه تعداد کلمات کلیدی را از دست داده اید و بدین وسیله بهترین کلمات را برای صفحات خود در نظر بگیرید.

نکات مهم برای انتخاب کلمات کلیدی

فرض کنید شما دارای یک وب سایت هستید و قصد دارید بخشی از آن را به عنوان فروشگاه در اختیار کاربران قرار دهید. برای پیش بردن این هدف خود باید محتواهایی درون وب سایت خود قرار دهید و محصولات را به کاربران معرفی نمایید، همچنین درون این محتواها باید از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کرد تا رتبه خوبی در صفحه اول گوگل به دست آورد.

برای انتخاب کلمه کلیدی از بین انبوهی از کلمات، پیشنهاد می شود که از راهکارهای آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل به شرح زیر استفاده کنید:

مطالعه در مورد کسب و کار: زمانی که شما به طراحی یک وب سایت می پردازید مطمعنا فعالیتی را در نظر دارید که در ذهن خود به گسترش آن فکر می کنید، بنابراین باید در آن زمینه اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید. به هر اندازه که اطلاعات شما افزایش پیدا کند می توانید ایده های بهتری را ارائه دهید. با تحقیق در مورد کار خود می توانید با خواسته های کاربران هم آشنا شوید و تصمیم گیری های بهتری را انجام دهید.

مشخص نمودن اهداف: برای تحقیق کلمات کلیدی باید این را در نظر داشته باشید که کسب و کار شما دقیقا چه هدفی را دنبال می کند، یا اینکه موضوع وب سایت شما در مورد چیست؟ چه کاراهایی در وب سایت باید انجام دهید؟ تمامی این سوال ها دارای جواب های مناسبی هستند که با پیدا کردن آن ها می توانید کلمات کلیدی مناسبی را تهیه نمایید.

شناخت مخاطبان: در مرحله اول باید خود را جای کاربران بگذارید و این تصور را در ذهن خود ایجاد کنید که آن ها به چه چیزهایی نیاز دارند، به عنوان مثال فردی که دارای یک رستوران است، اگر بخواهد کار خود را گسترش دهد، باید در مورد کلمات کلیدی که در وب سایت خود قرار می دهد، تحقیقات زیادی انجام دهد، چرا که افرادی که به جستجو در اینترنت می پردازند با کلمات کلیدی می توانند وب سایت شما را بیابند.

تهیه لیستی از کلمات کلیدی: از دیگر کارهایی که در تحقیق کلمات کلیدی می توان انجام داد این است که کلمات کلیدی که مد نظر دارید را در لیستی قرار دهید و از بین آن ها بهترین را انتخاب نمایید. بهینه سازی صفحات با بهترین کلمات کلیدی سبب بالا آمدن سایت در گوگل با سرعت بیشتری می شود.

به کار بردن ابزار های گوگل: گوگل Adwords از ابزارهایی به شمار می رود که می توان از آن برای تبلیغات در گوگل بهره برد. در این ابزار از گوگل ابزار دیگری به اسم keyword planner وجود دارد که می توانید لیستی از کلمات آماده شد را در آن قرار دهید، از این طریق متوجه خواهید شد که این کلمه ها در چه بازه های زمانی استفاده شده اند و در آخر نتیجه را جلوی شما قرار خواهد داد و کلمات کلیدی مهم را برای شما دسته بندی می کند و استفاده از آن سبب افزایش رتبه گوگل خواهد شد.

به روز رسانی کلمه کلیدی ها: به احتمال زیاد زمانی که به انتخاب کلمات کلیدی می پردازید نگران این هستید که بهترین آن ها را انتخاب نمایید، اما باید بگوییم شما در هر زمانی می توانید کلمات کلیدی را تغییر دهید. آمارگیرهایی وجود دارند که با نصب آن ها بر روی سایت می توانید متوجه شوید که کاربران در سایت از چه کلمه هایی برای جستجو استفاده می کنند. با این کار کلمات کلیدی مناسب تری پیدا خواهید کرد و در آینده برای بهینه سازی سایت می توانید از آن ها استفاده نمایید.

انتخاب بهترین مورد: افرادی که برای افزایش رتبه گوگل خود، در تحقیق کلمات کلیدی خبره هستند هیچگاه به انتخاب صدها کلمه کلیدی نمی پردازند، بلکه تنها چند مورد را انتخاب خواهند کرد که از تمامی کلمات کلیدی مناسب تر هستند. از طرفی هم انتخاب تنها یک کلمه کلیدی می تواند شما را با ترافیک خیلی کمتری رو به رو نماید، چرا که جستجوها در فضای اینترنت از طریق کلمه کلیدی های مختلفی انجام می شود. می توانید چند کلمه کلیدی را انتخاب کنید و تمرکز خود را برای بهینه سازی وب سایت تنها بر روی این چند کلمه کلیدی قرار دهید.

بررسی رقبا: شاید با خود تصور کنید که توانسته اید هنگام تحقیق کلمات کلیدی بهترین عملکرد را ارائه دهید، اما تنها زمانی می توانید اطمینان داشته باشید که عملکرد مناسبی را برای افزایش رتبه گوگل ارائه داده اید که رقبای خود را بسنجید. شما باید تحقیقات زیادی در مورد رقیبان خود انجام دهید. با شناسایی رقیبان خود می توانید کلمات کلیدی مهم را هم پیدا نمایید.

روز 11: بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج)

قطعا با ویژگی های لندینگ پیج آشنا هستید. سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان لندینگ پیج یک سایت را بهینه سازی کرد و آن را به صفحه اول گوگل آورد؟

آیا تفاوت خاصی بین بهینه سازی صفحه فرود با دیگر صفحه ها وجود دارد؟

چه نکاتی در بهینه سازی لندینگ پیج باید رعایت کنیم؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم تمامی فعالیت هایی که برای بهینه سازی صفحه های فرود انجام می شود، سئو لندینگ پیج می باشند و تفاوت خاصی با دیگر صفحات ندارد. زمانی که صفحه های لندینگ را برای بازاریابی ایجاد می کنید، باید تصمیم بگیرید که در آن صفحه چه محتواهایی را قرار دهید و هدف خود را از ایجاد کمپین مشخص نمایید.

تمامی مدیران صفحه های لندینگی که ایجاد می کنند را بهینه سازی می کنند، چرا که قصد دارند این صفحه از بازدید کنندگان بیشتری برخوردار شود. البته دقت داشته باشید که صفحه هایی که تنها به صورت خبرنامه ای عمل می کنند، تاثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت ندارند. با قرار دادن لینک های داخلی می توانید در رتبه بندی وب سایت تاثیر ناچیزی را اعمال نمایید. در نهایت باید تمامی فاکتورهایی که می تواند باعث بهینه سازی یک صفحه شوند را به خوبی رعایت نمایید.

در ادامه مطالب نکات و مواردی که باید برای بهینه سازی صفحه فرود علاوه بر نکات سئو محتوای یک صفحه، در نظر بگیرید را برای شما شرح می دهیم:

هر وب سایت باید دارای یک صفحه فرود باشد که بتواند کاربران را متقاعد نماید که در زمانی خاص مشارکت هایی داشته باشند. هنگام ساخت لندینگ پیج باید با مخاطبین خود آشنایی داشته باشید. در صفحه های فرود باید تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار دهید. این اطلاعات شامل عناوینی که پیام ها را انتقال می دهند، فراخوانی، تعیین زمان و مکان و رویداد، تصویری از رویدادی که انجام می شود، گزینه های پرداخت و … می شود.

صفحه های فرود نباید از مطالب زیادی برخوردار باشند، حتی گاهی اوقات باید فهرست صفحه های فرود را حذف نمایید تا حواس کاربران از مطالب اصلی پرت نشود. صفحه فرودی که ایجاد می شود باید مورد آزمایش قرار گیرد.

انواع لندینگ پیج

بهتر است قبل از هر چیز با انواع صفحه لندینگ آشنا شوید تا به راحتی بتوانید یک صفحه فرود را برای وب سایت خود ایجاد کنید. صفحه های لندینگ از بخش هایی چون هدر، فوتر، سایدبار و … برخوردار نیستند، بلکه مخاطبان به وسیله تبلیغات و برندها و … با این صفحه ها آشنا خواهند شد. شما می توانید علاوه بر یاد گرفتن انواع لندینگ با چند نمونه از لندینگ پیج هم آشنا شوید.

Opt-in page: یکی از صفحه های فرود Opt-in page نام دارد که هنگام طراحی مانند صفحه های اصلی سایت عناصری چون هدر، فوتر و … را برای آن طراحی می کنند.

lead generation: از دیگر صفحه های فرود می باشد که از نام و آدرس ایمیل بازدید کنندگان استفاده می کند. هدف از ایجاد این نوع از صفحه های فرود به دست آوردن اطالاعات کاربران و اطلاع رسانی به آن ها می باشد.

Click Through: از دیگر صفحه های لندینگ می باشد که می توان در این بخش از محتوا افزایش رتبه گوگل به آن اشاره کرد. کاربران زمانی که بر روی این صفحه ها کلیک نمایند، به صفحه ای دیگر منتقل می شوند. هدف از ایجاد این نوع از صفحه های لندینگ این است که قصد دارند کاربران را متقاعد نمایند که بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایند و آن ها را به صفحه هایی دیگر هدایت نمایند، این باعث بالا بردن نرخ تبدیل می شود.

از این صفحه ها می توان برای معرفی محصولات استفاده کرد و اگر قصد فروش هر چه بیشتر محصولات خود را داشته باشید به راحتی می توانید از طریق این گونه از صفحه های فرود مشتریان زیادی را به دست آورید.


خدايا ، من در كلبه فقيرانه خود چيزی را دارم كه تو در عرش كبريايي خود نداري ،من چون تویی دارم و تو چون خود نداری

همیشه امیـــد داشته باش
شنبه 13 اسفند 1401 - 19:34
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :