صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | آپلود فایل | چت | فتوشاپ آنلاین تبلیغات
دانشجویان بخوانند: انواع مقاله ژورنالی را بشناسید!
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 97
نویسنده پیام
admin
آفلاین



ارسال‌ها: 1193
عضویت: 28 /6 /1392
تشکر کرده: 34
تشکر شده: 18
دانشجویان بخوانند: انواع مقاله ژورنالی را بشناسید!
مقالات ژورنالی چگونه دسته بندی می‌شوند؟
این مقالات را بسته به نوع نشریه و موضوع تحقیق تقسیم‌بندی می‌کنند. دقت کنین که هر دو عامل تاثیرگذار هستند، برای مثال یک نشریه تنها مطالعات تجربی در زمینه علوم اجتماعی را منتشر می‌کند!

نکته دیگری که می‌تواند جالب باشد: گاهی یک مقاله، با توجه به اینکه در چه مجله‌ و ژورنالی چاپ می‌شود، در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد. یک مقاله ممکن است با توجه به دستور‌العمل‌های یک مجله در دسته مقالات اورجینال قرار بگیرد و با توجه به ژورنال علمی دیگر، در دسته مقاله مروری!

ساختار انواع مقاله ژورنالی

نمی‌توانید یک روز از خواب بیدار شوید و تصمیم به نوشتن یک مقاله علمی بگیرید! در قدم اول باید درباره مقالات مختلف تحقیق کنید. در گام بعدی باید سراغ مجلات علمی بروید؛ درباره دستورالعمل‌های آن بخوانید و مقالات اخیر آن‌ها رو مطالعه کنید.

قلم‌های خود را آماده کنید! نوبت به انواع مقالات ژورنالی می‌رسد …



مقالات پژوهشی اصلی
چرا مجلات علمی وجود دارند؟! برای انشتار مقاله‌های پژوهشی اصلی!

فرقی نمی‌کند طبق استانداردهای مجلات، چه نامی داشته باشد، مقاله تحقیقاتی اصلی یک گزارش تمام و کمال از سیر تا پیاز روش‌های استفاده شده، معانی و پیامدها و نتایج یک تحقیق است.

شروع این تحقیقات معمولاً با طرح یک سوال است، فرضیاتی برای آن ارائه شده و درباره آن بحث می‌شود و در ادامه با توجه به نتایج فرضیه ارائه‌شده رد یا تایید می‌شود.

با توجه به اینکه زمینه تحقیق شما چیست، پژوهش‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال در مواردی مثل علم پزشکی، مطالعات تجربی، آزمایشات کنترل‌شده و یا تصادفی زیربنای مقاله شما را تشکیل می‌دهد؛ در حالی که در زمینه علوم اجتماعی باید کارتان را با نظرسنجی و مصاحبه جلو ببرید.

مقالات اصلی یک قالب مناسب برای انواع مطالعات و تحقیقات است؛ طول، ساختار و سبک ویرایش آن با توجه به مجلات علمی، قابل تغییر است. (به طور قابل توجهی!)

انواع مقاله ژونالی: بار علمی مقالات پژوهشی

چنین تحقیقاتی معمولا باید آماده پاسخگویی به سوالات، انتقادات و نظرات داوران نیز باشد. در نهایت بعد از ویرایش نهایی، برای چاپ پذیرفته می‌شود.

با توجه به توضیحات احتمالا حدس می‌زنید که با مقالاتی طولانی طرف هستید؛ از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلمه و حتی بیشتر. (تا ۱۲۰۰۰ هزار کلمه)



مقالات مروری
نوع دیگری از مقاله‌های ژورنالی: مقالات مروری ادبیات ثانویه هم نامیده می‌شوند، چون آمار و اطلاعات جدیدی ارائه نمی‌دهند. احتمالا با توجه به نام آن حدس‌هایی دارید…

هر گاه بخواهید درباره یک ادبیات از قبل منتشر شده یک مقاله ارزیابی ارائه دهید، در واقع یک مقاله مروری نوشته‌اید. شما از طریق مقایسه، تجزیه و تحلیل متون پیشین را بررسی کرده و نظر خود را می‌دهید.

مقالات مروری از آن دسته‌های مهم هستند، چون به شناسایی شکاف‌ها و بررسی نتایج قبلی کمک می‌کنند.

این مقالات به سه دسته تقسیم می‌شوند:

🟢 بررسی ادبیات: این سبک، اطلاعات دقیقی شامل روش‌شناسی، سوالات تحقیق و نتایج آثار منتشر شده در یک موضوع خاص ارائه می‌دهد

🟢 مرور سیستماتیک: تحقیقات را از طریق معیارهای مختلف تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت، نتایج را به صورت کیفی و کمی ترکیب و ارائه می‌دهد.

🟢 متا آنالیز: در این سبک، چندین مطالعه علمی ترکیب و گزارش می‌شود تا نتایج آن‌ها با هم مقایسه شود.

مقالات بررسی ادبیات معمولا ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کلمه طول دارند و مرورهای سیستماتیک کمتر از ۱۰۰۰۰ کلمه هستند. البته برخی مجلات مقالات مروری کوتاه‌تری منتشر می‌کنند (۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه)

مقالات مطالعه موردی بالینی
این دسته از مقالات به دنبال مطالعه علائم، بررسی آن‌ها، تشخیص و درمان یک بیماری است. حزئیات در این سبک اهمیت بالایی دارد چرا که کمک قابل‌توجهی به دانش موجود در زمینه پزشکی و بالینی می‌کند.

تعداد کلمات و طول این مقالات می‌تواند به اندازه مقالات پژوهشی اصلی باشد. این مطالعات به تجربه عملی زیادی هم نیاز دارد و اگر یک محقق تازه‌کار هستید، احتمالا نباید مستقیما سراغ چنین مقالات ژورنالی ای بروید.

مطالعه موردی جزئیاتی از روند و داده‌های یک بیمار را نشان می‌دهد.



کارآزمایی بالینی
مانند مورد بالا، این نوع مقاله ژورنالی هم کارآزمایی بالینی هم در زمینه علوم پزشکی است و محققان باتجربه به آن تمایل دارند.

آزمایشات، تحقیقات و مطالعات با گروه‌های بزرگ بیماران انجام می‌شود، تجربه بالایی می‌طلبد و استانداردهای بالای اخلاقی باید در آن رعایت شود.

تعداد کلمات این مقالات هم مانند مطالعه موردی بالینی است. در نهایت می‌توانید نتایج و جزئیات رویه‌ها را تحت عنوان یک مطالعه موردی هم ارائه دهید.

مقالات نظری
مقاله نظری به معرفی و تفسیر ایده‌ها و اصول انتزاعی یک زمینه علمی خاص یا تعدادی دانش مرتبط می‌پردازد. این ایده‌ها ممکن است جدید و یا تثبیت‌شده باشند.

هدف این مقالات ممکن است بررسی تاریخی یک نظریه در یک حوزه تخصصی باشد و یا توسعه تاریخی یک نظریه کلیدی در یک زمینه گسترده‌تر. مقالات در حوزه ادبیات، فلسفه، روان‌شناسی، انسان‌شناسی و به طور کلی علوم اجتماعی ماهیت نظری دارند. (اما صرفا به این رشته‌ها محدود نمی‌شود)

با توجه به ماهیت این دسته از مقالات ، لحن و لغات استفاده شده و استدلال‌های ارائه شده، کیفیت بالاتری نسبت به دیگر مقالات دارد.



نقد کتاب
اکثر مجلات دانشگاهی این نوع مقاله ژورنالی را در برنامه‌های خود دارند.

این مقالات کوتاه بوده و آماده‌سازی آن نیز زمان کمتری می‌گیرد؛ البته در مجلات مختلف تعداد کلمات و عمق بررسی مطالب متفاوت است. هدف از انتشار یک نقد کتاب، ارائه بینش و نظرات درباره کتب علمی جدید و اخیراً منتشر شده است.

🚩 این نقد می‌تواند درباره یک کتاب باشد و یا می‌تواند دو یا سه کتابی باشد که اخیراً منتشر شده و زمینه آن‌ها مرتبط است.

انواع مقاله ژ

خدايا ، من در كلبه فقيرانه خود چيزی را دارم كه تو در عرش كبريايي خود نداري ،من چون تویی دارم و تو چون خود نداری

همیشه امیـــد داشته باش
شنبه 18 شهریور 1402 - 09:33
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :