صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | آپلود فایل | چت | فتوشاپ آنلاین تبلیغات
حل مشکل عدم دریافت و نیامدن اس ام اس در گوشی اندروید
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 610
نویسنده پیام
raha
آفلاین



ارسال‌ها: 34
عضویت: 22 /12 /1398
حل مشکل عدم دریافت و نیامدن اس ام اس در گوشی اندروید

اگر شما می توانید تماس دریافت کنید، نشان دهنده این است که گوشی شما احتمالا مشکل سخت افزاری خاصی ندارد. زیرا گاهی بنابر مشکلاتی مانند کمبود پوشش شبکه، عدم سیگنال کافی، تنظیمات اشتباه، مشکلات نرم افزاری و.. ممکن است نتوانید پیامک دریافت کنید. راه حل های مختلف و زیادی برای رفع این مشکل وجود دارند که در ادامه معرفی می کنیم.
ریستارت گوشی برای رفع مشکل نیامدن اس ام اس در اندروید
اولین قدمی که بهتر است برای رفع مشکل نشان ندادن اس ام اس در اندروید انجام دهید، ریستارت گوشی است. بسیاری از مشکلات نرم افزاری سطحی با یک خاموش و روشن کردن گوشی رفع می شود. بنابراین قبل از هر کاری، گوشی خود را ریستارت کنید.
تصویر: https://anzalweb.ir/wp-content/uploads/2020/03/1-Not-Receiving-SMS-in-Android.jpg
همچنین اگر اس ام اس های خود را ناخواسته حذف کرده اید و قصد ریکاوری آن را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ روش ریکاوری اس ام اس پاک شده (SMS) اندروید بدون روت را هم مطالعه نمایید.
برقراری تماس
سعی کنید که اقدام به برقراری تماس کنید. اگر نتوانستید حتی تماسی را هم برقرار کنید، ممکن است سیم کارت شما مشکل داشته باشد یا اپراتور شما را محدود کرده باشد. برای بررسی بیشتر با اپراتور خود تماس بگیرید و مشکل را بررسی کنید.
رفع مشکل عدم دریافت SMS در اندروید با بررسی سیگنال
کار را بررسی میله های سیگنال شبکه شروع کنید. اگر در بالای صفحه گوشی مشاهده می کنید که سیگنال ضعیفی دارید، به این معنی است که گوشی شما پوشش خوبی ندارد. در صورت امکان مکان خود را عوض کرده و یا گوشی خود را خاموش و روشن کنید. هنگامی که سیگنال دریافتی و پوشش شبکه برای شما بهتر شد، مشکل را تست کنید.
خارج و وارد کردن سیم کارت برای رفع مشکل عدم دریافت پیامک
یکی دیگر از راه های ساده رفع مشکل، خارج کردن سیم کارت و وارد کردن مجدد آن می باشد. زیرا ممکن است سیم کارت شما به درستی وارد نشده باشد. سعی کنید سیم کارت را به شکل صحیح وارد کرده و در صورت وجود آلودگی و.. نیز اقدام به پاکسازی سیم کارت و شیار آن کنید.
تست سیم کارت در گوشی دیگر
سیم کارت خود را در گوشی دیگری وارد کنید و سعی کنید که با سیم کارتی دیگر اقدام به ارسال اس ام اس برای سیم کارت خود کنید. با این کار مطمئن می شوید که سیم کارت سالم است یا نه؟ اگر باز هم پیامی دریافت نکردید، باید با اپراتور خود تماس بگیرید و در غیر اینصورت سایر راه حل ها را امتحان کنید.
تغییر سرویس به ۲G برای رفع مشکل عدم دریافت پیامک در گوشی سامسونگ و..
با تغییر سرویس خود از LTE به ۲G می توانید مشکل را رفع کنید. در برخی از مناطق ممکن است آنتن های پرسرعت وجود نداشته باشند که در این صورت قادر به دریافت سرویس نخواهید بود. به تنظیمات گوشی رفته و حالت شبکه را روی خودکار یا ۲G مشکل را تست کنید.
حذف اس ام اس
سیم کارت شما ممکن است ظرفیت خاصی برای دریافت پیامک داشته باشد و در صورت پر شدن این حافظه، پیامک جدیدی نمی تواند در گوشی شما دریافت شود. برای رفع این مشکل ابتدا وارد برنامه اس ام اس خود شوید. روی آیکن More یا سه نقطه تپ کنید. وارد Settings شوید.سپس گزینه Manage SIM Card Messages را پیدا کنید. ممکن است این گزینه در قسمت Advanced تنظیمات باشد.
تصویر: https://anzalweb.ir/wp-content/uploads/2020/03/2-Not-Receiving-SMS-in-Android.jpg
حال اقدام به حذف پیام های ذخیره شده کنید.
افزایش حجم دریافت پیام
گوشی شما هم حافظه معینی برای دریافت پیام دارد. در صورت امکان پیام هایی که لازم ندارید را حذف کرده و یا با استفاده از روش زیر، محدوده را افزایش دهید.

[list=1]

برنامه پیامک گوشی خود را باز کنید.
روی آیکن منو یا سه نقطه تپ کنید.
حال وارد Settings شوید.
روی Text Message Limit تاچ کنید.
حداکثر مقداری که وجود دارد را انتخاب کرده و روی SET ضربه بزنید.

تصویر: https://anzalweb.ir/wp-content/uploads/2020/03/3-Not-Receiving-SMS-in-Android.jpg
روش رفع مشکل دریافت نکردن اس ام اس در اندروید با حذف مخاطب
اگر فقط از یک مخاطب نمی توانید پیام دریافت کنید، بهتر است اقدام به حذف آن مخاطب کرده و مجدد آن را به لیست اضافه کنید. برخی از کاربران با این روش مشکل را رفع کرده اند.
حذف حافظه Data و Cache
وجود داده های معیوب در حافظه Data و Cache برنامه پیام رسان نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود. پس با کمک مطلب آموزش حذف حافظه کش و دیتا، اقدام به حذف این قسمت از حافظه برای برنامه پیام رسان (Messaging) خود کنید.
تصویر: https://anzalweb.ir/wp-content/uploads/2020/03/4-Not-Receiving-SMS-in-Android.jpg
در پایان گوشی را ریستارت کرده و مشکل را تست کنید.

یکشنبه 25 اسفند 1398 - 09:56
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :